MISJA SZPITALA: „Naszym celem Twoje zdrowie”
Rejestracja przychodni specjalistycznej
Od roku 2007 posiadamy Certyfikaty Zarządzania Jakością ISO 9001:2000 i ISO 9001:2008, 9001:2015.
Certyfikaty stanowią potwierdzenie, że ZOZ w Łęczycy spełnia najwyższe międzynarodowe standardy jakościowe i jest gotowy doskonalić procesy zarządzania jakością w kolejnych latach.
W ramach systemu zarządzania jakością w ZOZ w Łęczycy:
· Zidentyfikowano i rozdzielono procesy na zasadnicze i pomocnicze;
· Określono wzajemne oddziaływanie między procesami;
· Określono kryteria i metody monitorowania zidentyfikowanych procesów;
· Wyznaczono standardy postępowania lekarskiego i pielęgniarskiego oraz kryteria postępu procesu leczenia;
· Dla procesu zasadniczego wyznaczono cele jakościowe i programy ich realizacji, które są w zgodzie z obowiązującą w ZOZ-ie polityką jakości;
· Poprzez okresowe przeglądy realizacji wyznaczonych celów i audity wewnętrzne zapewniono ciągły nadzór nad systemem;
· Do realizacji procesu świadczenia usług medycznych skierowano przeszkolonych pracowników oraz sprawną technicznie aparaturę medyczną;
· Dla procesów zlecanych na zewnątrz – których szczegółowy wykaz każdorazowo jest określony w „Liście kwalifikowanych dostawców usług” – prowadzony jest nadzór polegający na kontroli i ocenie usług mających wpływ na jakość świadczonych usług.
Dokumentacja systemu zarządzania jakością zawiera:
· Politykę jakości
· Księgę Jakości
· Udokumentowane procedury wymagane przez normy
· Instrukcje systemowe
· Inne dokumenty funkcjonujące w firmie zapewniające efektywność systemu jakości
· Zapisy wymagane przez normę: ISO 9001
Polityka Jakości.
Zespół Opieki Zdrowotnej w Łęczycy świadczy usługi medyczne na wysokim poziomie zgodnie z obowiązującymi aktami prawnymi i oczekiwaniami pacjentów, zapewniając im i osobom odwiedzającym, a także personelowi przyjazne oraz bezpieczne warunki pobytu i pracy.
Mając na uwadze ciągłą poprawę jakości świadczonych usług w naszej placówce opracowano i wdrożono system zarządzania jakością zgodny z międzynarodową normą ISO 9001:2008. Obecnie 9001:2015.
Cele jakościowe stojące przed naszą placówką to:
· Poprawa standardu oferowanych usług medycznych,
· Poprawa warunków bytowych pacjentów korzystających z usług szpitala,
· Dążenie do poprawy warunków pracy personelu,
· Dążenie do pełnej satysfakcji pacjentów opuszczających szpital,
· Ciągłe doskonalenie skuteczności wdrożonego systemu zarządzania jakością
Realizacja tych celów następuje poprzez:
· Stałe podnoszenie kwalifikacji i świadomości pracowników, których praca ma wpływ na jakość świadczonych usług,
· Zakupy nowoczesnego i niezbędnego sprzętu medycznego,
· Stworzenie przyjaznej atmosfery wokół pacjenta,
· Udzielanie pełnej informacji o postępach leczenia,
· Sukcesywne remonty poszczególnych oddziałów i przystosowywanie ich do obowiązujących standardów,
· Analizowanie i wyciąganie wniosków z ankiet wypełnianych przez pacjentów opuszczających szpital,
· Zaangażowanie kierownictwa w działania na rzecz rozwoju szpitala.
Dyrekcja Samodzielnego Publicznego Zespołu Opieki Zdrowotnej w Łęczycy dokonując okresowych przeglądów funkcjonowania systemu zarządzania weryfikuje politykę jakości przystosowując ją do zmieniających się warunków.
Powyższa polityka jest znana wszystkim pracownikom szpitala oraz podana do wiadomości wszystkim zainteresowanym pacjentom oraz ich rodzinom.
W oparciu o ogólne cele jakościowe opracowane są cele szczegółowe podlegające zatwierdzeniu i okresowo weryfikowane przez Dyrekcję Szpitala.
Kierownictwo ZOZ w Łęczycy zobowiązuje się do zapewnienia zasobów i środków niezbędnych do realizacji powyższej polityki.
Księga Jakości.
Księga jakości zawiera:
· Zakres systemu zarzadzania jakością obowiązującego w szpitalu w Łęczycy,
· Wykaz obowiązujących w szpitalu w Łęczycy procedur i instrukcji,
· Opis wzajemnych oddziaływań między procesami systemu zarządzania jakością
W ramach systemu zarzadzania jakością obowiązującego w ZOZ w Łęczycy, wyłączono wymagania dotyczące projektowania i rozwoju. Proces świadczenia usług w szpitalu opiera się na przyjętych i ogólnie obowiązujących procedurach postępowania medycznego oraz zgodnie z aktualnie obowiązującym stanem wiedzy medycznej zawartej w dostępnej literaturze.
MISJA SZPITALA: „Naszym celem Twoje zdrowie”
WIZJA SZPITALA: „Nowoczesny, profesjonalny szpital z szerokim wachlarzem usług i niezawodnym personelem. Praca w nim to zaszczyt i przyjemność”