Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies klikając przycisk Ustawienia. Aby dowiedzieć się więcej zachęcamy do zapoznania się z Polityką Cookies oraz Polityką Prywatności.
Ustawienia

Szanujemy Twoją prywatność. Możesz zmienić ustawienia cookies lub zaakceptować je wszystkie. W dowolnym momencie możesz dokonać zmiany swoich ustawień.

Niezbędne pliki cookies służą do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej i umożliwiają Ci komfortowe korzystanie z oferowanych przez nas usług.

Pliki cookies odpowiadają na podejmowane przez Ciebie działania w celu m.in. dostosowania Twoich ustawień preferencji prywatności, logowania czy wypełniania formularzy. Dzięki plikom cookies strona, z której korzystasz, może działać bez zakłóceń.

 

Zapoznaj się z POLITYKĄ PRYWATNOŚCI I PLIKÓW COOKIES.

Więcej

Tego typu pliki cookies umożliwiają stronie internetowej zapamiętanie wprowadzonych przez Ciebie ustawień oraz personalizację określonych funkcjonalności czy prezentowanych treści.

Dzięki tym plikom cookies możemy zapewnić Ci większy komfort korzystania z funkcjonalności naszej strony poprzez dopasowanie jej do Twoich indywidualnych preferencji. Wyrażenie zgody na funkcjonalne i personalizacyjne pliki cookies gwarantuje dostępność większej ilości funkcji na stronie.

Więcej

Analityczne pliki cookies pomagają nam rozwijać się i dostosowywać do Twoich potrzeb.

Cookies analityczne pozwalają na uzyskanie informacji w zakresie wykorzystywania witryny internetowej, miejsca oraz częstotliwości, z jaką odwiedzane są nasze serwisy www. Dane pozwalają nam na ocenę naszych serwisów internetowych pod względem ich popularności wśród użytkowników. Zgromadzone informacje są przetwarzane w formie zanonimizowanej. Wyrażenie zgody na analityczne pliki cookies gwarantuje dostępność wszystkich funkcjonalności.

Więcej

Dzięki reklamowym plikom cookies prezentujemy Ci najciekawsze informacje i aktualności na stronach naszych partnerów.

Promocyjne pliki cookies służą do prezentowania Ci naszych komunikatów na podstawie analizy Twoich upodobań oraz Twoich zwyczajów dotyczących przeglądanej witryny internetowej. Treści promocyjne mogą pojawić się na stronach podmiotów trzecich lub firm będących naszymi partnerami oraz innych dostawców usług. Firmy te działają w charakterze pośredników prezentujących nasze treści w postaci wiadomości, ofert, komunikatów mediów społecznościowych.

Więcej

Prawa pacjenta

Korzystając z usług medycznych lub zwracając się o ich udzielenie masz prawo do: 

Świadczeń zdrowotnych

  • które odpowiadają wymogom aktualnej wiedzy medycznej oraz udzielane są z należytą starannością
  • które udzielane są według przejrzystej, obiektywnej i opartej na kryteriach medycznych procedurze ustalającej kolejność dostępu do tych świadczeń
  • które są udzielane natychmiast ze względu na zagrożenie zdrowia lub życia
  • w ramach prawa do świadczeń zdrowotnych masz prawo żądać, aby udzielający Ci świadczeń lekarz zasięgnął opinii innego lekarza lub zwołał konsylium lekarskiej

Tajemnicy informacji

  • osoby wykonujące zwód medyczny mają obowiązek zachować w tajemnicy wszelkie związane z Tobą informacje, w tym o Twoim stanie zdrowia, które uzyskały w związku z wykonywaniem swojego zawodu

Wyrażenia zgody na udzielenie określonych świadczeń zdrowotnych

  • którą wyrazisz lub jej odmówisz po uzyskaniu wszelkich niezbędnych informacji o Twoim stanie zdrowia oraz zaproponowanej formie leczenia
  • którą w przypadku zabiegu/operacji albo zastosowania metody leczenia lub diagnostyki stwarzających podwyższone ryzyko – musisz wyrazić na piśmie

Uzyskania informacji 

  • o swoim stanie zdrowia, rozpoznaniu, proponowanych oraz możliwych metodach diagnostycznych i leczniczych, dających się przewidzieć następstwach ich zastosowania lub ich zaniechania, wynikach leczenia oraz rokowaniu
  • która może zostać przekazana także osobom przez Ciebie upoważnionym

Zgłaszania zdarzeń niepożądanych produktów leczniczych

  • pacjent lub jego przedstawiciel ustawowy/opiekun faktyczny, ma prawo zgłaszania osobom wykonującym zawód medyczny, Prezesowi Urzędu Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych oraz podmiotowi odpowiedzialnemu za wprowadzenie produktu leczniczego do obrotu, każdego niekorzystnego i niezamierzonego działania produktu leczniczego

Poszanowania godności i intymności w czasie udzielania Ci świadczeń zdrowotnych w tym

  • obecności osoby bliskiej przy udzielaniu świadczeń zdrowotnych
  • wyrażenia zgody na obecność przy udzielaniu świadczeń zdrowotnych innych osób niż udzielające tych świadczeń
  • leczenia bólu w zależności od stopnia jego nasilenia

Poszanowania życia prywatnego i rodzinnego, w tym

  • dodatkowej opieki pielęgnacyjnej- czyli opieki, która nie polega na udzielaniu świadczeń zdrowotnych
  • bezpłatnego pobytu wraz z pacjentem małoletnim lub posiadającym orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności- dotyczy to przedstawiciela ustawowego albo opiekuna faktycznego takiego pacjenta
  • kontaktu osobistego, telefonicznego lub korespondencyjnego z innymi osobami

Dostępu do dokumentacji medycznej

  • dotyczącej Twojego stanu zdrowia oraz udzielonych Ci świadczeń zdrowotnych, w tym udostępnienia tej dokumentacji również osobie przez Ciebie upoważnionej – do wglądu, w formie kopii, wydruku lub odpisu, za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej, na informatycznym nośniku danych (pierwsza kopia dokumentacji medycznej jest wydawania nieodpłatnie)

Zgłoszenia sprzeciwu wobec opinii albo orzeczenia lekarza

  • jeżeli nie zgadzasz się z treścią orzeczenia lub opinii lekarza, a przepisy prawa innej możliwości odwołania, możesz wnieść sprzeciw do Komisji Lekarskiej działającej przy Rzeczniku Praw Pacjenta
  • sprzeciw należy wnieść w terminie 30 dni od dnia wydania opinii albo orzeczenia przez lekarza orzekającego o Twoim stanie zdrowia

Opieki duszpasterskiej

  • w czasie pobytu w szpitalu w sytuacji pogorszenia się Twojego stanu zdrowia lub zagrożenia życia podmiot leczniczy ma obowiązek umożliwić Ci kontakt z duchownym Twojego wyznania

Przechowywania rzeczy wartościowych

  • szpital ma obowiązek zapewnić Ci bezpłatne przechowywanie rzeczy wartościowych w depozycie.

 

Szczegółowy zakres praw pacjenta reguluje ustawa z dnia 06.11.2008r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (Dz.U.2024.581).

Rzecznik Praw Pacjenta

Telefoniczna Informacja Pacjenta:
800 190 590
(czynna całą dobę)

Biuro Rzecznika Praw Pacjenta:
ul. Płocka 11/13
01-231 Warszawa

https://www.gov.pl/web/rpp

DO GÓRY
Włącz powiadomienia WebPush
Dziękujemy, teraz zawsze będziesz na bieżąco!
Przeglądasz tę stronę w trybie offline.
Przeglądasz tę stronę w trybie online.